Економіка

Інформація з профільної діяльності ПАТ «Миколаївобленерго» та реалізації соціальних програм за I-й квартал 2014 року Друк

 

ПАТ «Миколаївобленерго»

Протягом останніх трьох років ПАТ «Миколаївобленерго», за даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, одне з кращих підприємств галузі, неодноразово відзначене державними та міжнародними нагородами. У 2011-му році ПАТ «Миколаївобленерго» було визнано кращим за підсумками Всеукраїнського проекту «Лідер галузі-2011» і увійшло до п'ятірки найбільш значимих платників податків Миколаївської області, а в 2012-му році стало лауреатом Міжнародного рейтингу «Лідери 21-го століття», отримавши нагороду «Краще підприємство України», здобуло перемогу у регіональному етапі Всеукраїнського конкурсу якості продукції (товарів, робіт, послуг) – «100 кращих товарів України», було відзначене Дипломом, Почесною грамотою і відзнакою Міненерговугілля «За активну участь та вагомий внесок у розвиток енергетичної галузі України». Також значні успіхи миколаївських енергетиків були підтверджені експертами рейтингу «Ліга кращих» за участю Комітету економічного розвитку України та Міжнародної Торгової Палати. ПАТ «Миколаївобленерго» стало «Підприємством року».

У 2013 році, рішенням Національної експертної комісії рейтингу «Українська Бізнес Олімпіада» ПАТ «Миколаївобленерго» визнано переможцем серед підприємств за основним видом діяльності «Розподілення та постачання електроенергії» (КВЕД 40.13.0) і нагороджене сертифікатом «Лідер України» - «за поліпшення соціально-економічного становища в рідному місті, області та державі в цілому; за надання робочих місць, покращення рівня життя працівників та за внесок у соціальний захист населення країни». 

На початку 2013 року ПАТ «Миколаївобленерго» було внесено до сотні кращих платників податків України (!). За інформацією розміщеною в журналі «ТОП-100. Рейтинг лідерів бізнесу України», до списку найбільших та найвідповідальніших платників податків України потрапили 393 суб’єкти господарської діяльності. Публічне акціонерне товариство «Миколаївобленерго» займає 83 позицію в державі, з показниками – 335,9 млн. грн. сплачених податків й відрахувань до соціальних фондів, та 2 місце в області після ВП «ЮУ АЕС» ДП «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом».

Потужне енергетичне господарство

Публічне акціонерне товариство «Миколаївобленерго» - одне з провідних енергопостачальних підприємств південного регіону України. Воно створене 21 квітня 1995 згідно з Наказом Міністерства енергетики та електрифікації України.

ПАТ «Миколаївобленерго» здійснює ліцензовану діяльність з передачі та постачання електроенергії на території Миколаївської області (площа - 24,6 тис. кв. км), забезпечуючи електроенергією близько 16 тисяч юридичних і більш 476 000 побутових абонентів. Потужне енергетичне господарство об'єднує три гідроелектростанції, 20 філій, виробничі служби. В експлуатації підприємства знаходиться більше 25 тис. км повітряних ліній електропередачі, 1,463 тис. км кабельних ліній та близько 6 тис. трансформаторних підстанцій і обслуговується трудовим колективом, чисельність якого складає понад 3500 чоловік. Застосовуючи передову практику корпоративного управління, керівництво підприємства націлює колектив на досягнення успішних результатів та одержання максимального прибутку, завдяки комплексній технічній, інноваційній та інвестиційній діяльності підприємства, в першу чергу, за рахунок виконання виробничої та інвестиційної програм, кошти яких спрямовуються на проведення капітальних і поточних ремонтів, реконструкцію і модернізацію мереж і обладнання, закупівлю сучасного обладнання, транспортних засобів. Технічне переозброєння і здійснення інноваційних проектів значно підвищує якість і надійність електропостачання.

Справи і плани

Початок 2014-го року для миколаївських енергетиків розпочинався з важкої боротьби зі стихією. Її потужний удар, який ознаменував третю декаду січня, прийшовся на населені пункти розташовані  на Чорноморському узбережжі Миколаївщини та Дніпро-Бузького лиману. Сильні дощі за  мінусової температури миттєво вкривали опори та дроти ліній електропередачі товстим шаром криги. Переобтяжені лінії не витримали штормових поривів вітру і почали падати. В піковий період стихійного лиха, в чотирьох районах області,  без електроенергії  залишились 148 населених пунктів. Енергетики робили все можливе щоби забезпечити електропостачанням, передусім, дитячі садки, школи, медичні установи, об’єкти життєзабезпечення та населення. Аварійно-відновлювальні роботи, в надскладних погодних умовах, перетворились на важку боротьбу людини зі стихією. Але, попри об’єктивні та суб’єктивні труднощі, працівники «Миколаївобленерго» щодоби підключали до електропостачання десятки населених пунктів.  Станом на ранок 7-го лютого в Миколаївській області без електропостачання залишалось лише 4-ри населених пункти - всі в Березанському районі. Цю найпроблемнішу  ділянку роботи взяв під особистий контроль Генеральний директор ПАТ «Миколаївобленерго» Юрій Антощенко, який лише напередодні повернувся до виконання своїх обов’язків. 8-го лютого він відвідав знеструмлені села, поспілкувався з представниками місцевого самоврядування та сільчанами, вибачився за занадто затягнуті терміни виконання відновлювальних робіт та, проаналізувавши ситуацію, вдався до жорстких заходів щодо керівництва Березанської філії. Кадрові рішення та правильна організація аварійно-відновлювального процесу відразу  принесли свої плоди. Станом на ранок 9-го лютого всі населені пункти Миколаївщини були підключені до електропостачання. В той же час, працювати над відновленням ліній електропередачі, в чотирьох постраждалих від стихії районах, миколаївським  енергетикам доведеться дуже багато, адже втрати ПАТ «Миколаївобленерго» величезні. Зокрема, пошкоджено та зруйновано понад 1200 опор 6-10 кВ, близько 350-ти опор 0,4 кВ, 80 опор 35 кВ, обірвано 400 кілометрів електродротів.  До речі, ці показники найзначніші в Березанському районі. Адже саме тут ПАТ «Миколаївобленерго» зазнало найбільших втрат по високовольтним лініям електропередачі. Зокрема, на території району було зруйновано  78 опор 35 кВ, що складає 13 кілометрів ліній. На аварійно-відновлювальні роботи ПАТ «Миколаївобленерго» витратило понад 40 млн. грн. Цей важкий фінансовий тягар ліг на плечі підприємства, оскільки жодної копійки компенсації з державного бюджету не надійшло. Але, попри ці труднощі, ПАТ «Миколаївобленерго» забезпечує споживачів надійною та якісною електроенергією, розраховується з ДП  «Енергоринок», виплачує зарплатню та виконує всі соціальні зобов’язання перед трудовим колективом.

ПАТ «Миколаївобленерго» постійно працює над підвищенням якості обслуговування споживачів, втілюючи в життя інноваційні розрахункові технології, зокрема Інтернет-магазин, електронний документообіг та вдосконалюючи політику інформування. З 1-го березня 2014 року, на підприємстві  розпочав роботу сучасний Кол-центр. Необхідність створення цього спеціалізованого підрозділу була продиктована сучасними реаліями підвищення стандартів обслуговування споживачів та відповідними розпорядженнями НКРЕ. Але спершу миколаївські енергетики уважно вивчили відповідний досвід інших енергопостачальних компаній та скористались їх прогресивними напрацюваннями, адаптувавши їх до власних реалій.  Кол-центр «Миколаївобленерго»  займається обробкою звернень та інформуванням споживачів  голосовими каналами зв'язку. Його оператори, цілодобово, в телефонному режимі, надають   безкоштовну інформацію щодо відключень і перебоїв у електропостачанні та часу проведення відновлювальних робіт, оперативно консультують абонентів та роз’яснюють їм питання щодо тарифів, розрахунків за спожиту електроенергію, приладів обліку, підключення до мережі, заборгованості тощо, приймають скарги на роботу тих чи інших підрозділів Товариства. Робота Кол-центру передбачає, також,  мобільне реагування під час відновлювальних робіт у складних погодних умовах та  впровадження системи самообслуговування в автоматичному режимі. Підбір операторів провадився максимально відповідально, адже від їх професіоналізму та культури поведінки залежить позитивний імідж підприємства. Для отримання вичерпної інформації з усіх питань, що стосуються роботи та надання послуг Публічним акціонерним товариством «Миколаївобленерго», споживачу варто лише  в будь-який час зателефонувати за номером  0-800-504-001 багатоканального телефону Кол-центру. Дзвінки зі стаціонарних телефонів  безкоштовні, дзвінки з мобільного тарифікуються оператором мобільного зв’язку.

В ПАТ «Миколаївобленерго» посилюють роботу по боротьбі з розкраданням електроенергії. Підприємство налагоджує більш плідну співпрацю з правоохоронцями та енергоконтролюючими організаціями, а спеціалісти комерційної дирекції та дирекції економічної безпеки і правової політики вдосконалюють існуючі і розробляють нові методики виявлення правопорушників, які полюбляють користуватись «дармовою» електроенергією. З огляду на існуючу проблему  в Управлінні ПАТ «Миколаївобленерго» пройшла спільна нарада комерційної дирекції та дирекції економічної безпеки і правової політики. Вона передувала розширеному засіданню, що відбудеться  найближчим часом за участі енергетиків, правоохоронців та енергоконтролюючих організацій, і мала на меті виявлення проблемних напрямків, які знижують ефективність вирішення питань протидії розкрадачам електроенергії. На жаль, існує чимало методологічних та організаційних питань, які заважають, зокрема, комерційній дирекції якісно виконувати свої функції. Окрім цього, на думку енергетиків, необхідно  посилювати, передбачувані законодавством заходи впливу на розкрадачів електроенергії аж до відкриття кримінальних проваджень. В той же час, енергетики вважають найефективнішим важелем боротьби з розкраданням електроенергії – діалог зі споживачем. Люди повинні розуміти, що намагаючись протизаконно «зекономити» вони лише завдадуть собі та своїй сім’ї серйозних збитків. А тому,  потрібно зробити все можливе, щоби споживачі усвідомили, що не потрібно красти у своєї сім’ї. Адже вкрадені кошти в будь якому разі будуть стягнуті з порушника та повернені державі, але це вже буде загострення проблем, передусім, для людей, які займаються розкраданням електроенергії. Проблем як матеріальних так і моральних.  А тому, саме профілактична робота -  основне завдання енергетиків.

Участь у соціальних програмах

Трудовий колектив ПАТ «Миколаївобленерго» бере активну участь в економічному та суспільному житті області і реалізовує ряд серйозних виробничих, соціальних та благодійних програм, що сприяють всебічному розвитку Миколаївщини.

Підприємство успішно реалізує обласну соціальну програму по відновленню вуличного освітлення в районних центрах та сільських населених пунктах. Протягом двох років фахівці ПАТ «Миколаївобленерго» реконструювали по області 234 км ліній вуличного освітлення  і встановили 2 200 світлоточок. За незмінно високу якість і оперативність виконуваних робіт енергетики вже отримали десятки подяк від керівників органів місцевого самоврядування, мешканців селищ та віддалених сіл.

Навесні  2014  року працівники філії ПАТ «Миколаївобленерго» «Південна» впорядкували та прибрали територію скверу і меморіал Героям-ольшанцям в Корабельному районі. Цей меморіал було встановлено на тому місці,  звідки  добровольці батальйону майора Котанова – морські піхотинці, сапери, зв’язківці та провідник миколаївець Андрій Андрєєв на рибальських човнах вийшли до морського порту. Йшли визволяти місто над Бугом. Йшли у безсмертя. Вдячні миколаївці щороку збираються  на березі лиману, щоби вшанувати героїв. Вже протягом десяти років станом меморіалу та скверу опікується Генеральний директор ПАТ «Миколаївобленерго» Юрій Антощенко. Він вважає, що доля дарувала йому такий шанс, щоби зберегти пам'ять про ті буремні та героїчні дні, на прикладі яких потрібно виховувати підростаюче покоління  і саме через це, два роки тому, виділив значні кошти на капітальну реконструкцію меморіалу, а працівники філії ПАТ «Миколаївобленерго»  «Південа» постійно слідкують щоби сквер та пам’ятний знак були в належному стані.

28-го березня миколаївці відзначили 70-ту річницю з дня звільнення рідного міста від фашистських загарбників. Головні святкові урочистості обласного центру, з мітингами та покладанням квітів, відбулись біля пам’ятника «Героям-ольшанцям» та біля меморіалу «Визволителям Миколаєва». Тисячі жителів Миколаєва прийшли до цих пам’ятних місць, щоби віддати данину шани загиблим воїнам. Участь у святкових заходах взяли й працівники ПАТ «Миколаївобленерго». Енергетики  знають та шанують історію Миколаївщини і в день її визволення від фашистських загарбників прийшли вклонитись могилам загиблих героїв. В той же час, працівники підприємства взяли участь у масштабному суботнику, який ПАТ «Миколаївобленерго» вже втретє проводить на Миколаївському некрополі. Цього року він був приурочений до свята. «Ми цілеспрямовано приймали рішення про проведення суботника саме в день визволення Миколаївщини від фашистських загарбників. Адже на цьому кладовищі поховані солдати,  які віддали своє життя, визволяючи наше місто і область. Тож наша акція була цілком закономірною. І я хочу привітати в цей день представників, передусім, старшого покоління миколаївців. В цьому святі  їхня заслуга, а наш обов’язок, берегти Миколаїв, наше чудове місто, яке 70-т років тому відвоювали у фашистів наші діди та батьки» - говорить Генеральний директор ПАТ «Миколаївобленерго» Юрій Антощенко. Саме він, навесні 2012 року,  звернувся до відомої дослідниці Миколаївського некрополю Тетяни Губської з ініціативою провести грандіозне прибирання старого міського кладовища. Того разу в суботнику взяли участь 300 працівників підприємства, а започаткування стало традиційним і проводиться вже третій рік поспіль. Миколаївські енергетики підходять до весняного прибирання некрополю як справжні професіонали, використовуючи спецзасоби та техніку. А величезна кількість людей дозволяє виконати величезний обсяг досить складних  робіт. І виконати їх якісно. 28 березня 2014 року на Миколаївському некрополі працювало 800 енергетиків. Були задіяні десятки спецінструментів для підрізки гілля, працювали дві автовишки. Сміття та  зрізані гілки вивозили 12 великих вантажівок. Роботи проводились на площі 12 тис. м². Масштабно. Нічого не скажеш. Тетяна Губська щиро вдячна колективу ПАТ «Миколаївобленерго» та його Генеральному директору за увагу і повагу до Миколаївського некрополю, місця дійсно історичного та значимого для городян. А тому, вже після першого суботника (в 2012 році) вона вирішила віддячити Юрію Антощенку, як справжній науковець і подарувала йому екземпляр своєї книги «Місто мармурових янголів». Дізнавшись, що цей екземпляр останній, Юрій Михайлович пообіцяв виділити кошти на друкування ще майже тисячі екземплярів книги. Додатковий наклад «Міста мармурових янголів» потрапив до всіх бібліотек Миколаєва. А Тетяна Губська і цього року знову подарувала Генеральному директору «Миколаївобленерго» свою нову книгу. Традиції наведення порядку на Миколаївському некрополі свято шанують та зберігають  всі  учасники цього щорічного заходу. Миколаївські енергетики щорічно прибирають територію старого міського кладовища, розуміючи важливість і необхідність даної роботи, як данини шани нашим попередникам – миколаївцям минулих століть та років і задля збереження пам’яті про їх звершення та подвиги. Протягом того дня миколаївські енергетики очистили величезну територію старого міського кладовища, вивезли 97 самоскидів сміття та обрізаного гілля. На некрополі, в прямому сенсі слова, розвиднилось. Але робота на цьому не завершується. Адже добрі традиції потрібно зберігати. 

Стиль керівництва і успіх в прямій залежності

Працівники ПАТ «Миколаївобленерго» відзначають, що високі виробничі, фінансово-економічні показники, суспільне визнання і серйозні нагороди підприємство отримує відтоді, якйого очолив Юрій Михайлович Антощенко.

Ю. М. Антощенко - ерудований, ініціативний, досвідчений керівник. Вимогливий до себе і підлеглих, він багато уваги приділяє підбору персоналу та підвищенню його кваліфікації, адже основою успішної роботи підприємства Юрій Михайлович вважає високий професіоналізм фахівців. У колективі створена атмосфера співпраці, втілення корпоративної культури, застосовується гнучка система матеріальної і моральної мотивації. Піклуючись про гідні умови праці і відпочинку працівників підприємства і членів їх сімей, Ю. М. Антощенко веде постійну роботу щодо поліпшення соціально-побутових умов, рішенням культурно-масових та оздоровчих питань, медичного забезпечення. Генеральний директор прагне створити такі умови праці і таку атмосферу в колективі, щоб люди могли відкрити в собі нові можливості і здібності про які, можливо, вони навіть і не підозрювали. Завжди доброзичливий, внутрішньо зібраний, коректний Ю. М. Антощенко користується великим авторитетом серед колег, впевнених в тому, що майбутнє підприємства - у надійних руках.

Опубліковано: Вівторок, 06 травня 2014